Tuširanje z mrzlo vodo – navodila


Tuširanje z mrzlo vodo

V zadnjih nekaj letih je postalo tuširanje z mrzlo vodo zelo priljubljeno po celem svetu in tudi Slovenija ni izjema. Morda smo pri nas še korak pred večino ostalih nacij, tako, kot pri večini »ekstremnih« početij.

Čeprav je tuširanje z mrzlo vodo nekaj povsem naravnega, je v današnjem času, ko smo kot družba zelo razvajeni in zaviti v vato varnosti in udobja, to početje pri mnogih, smatrano, kot ekstremno. A prav zares tuširanje z mrzlo vodo ni nič, kar nebi zmogel početi vsak zdrav človek. Je pa res, da je pri tem početju dobro upoštevati nekaj nasvetov, ki nam tuširanje s hladno vodo naredijo bolj prijetno in lažje. (Zakaj sploh se tuširati z mrzlo vodo – povezava do člankaOpens in a new tab.)

Pa jih skupaj poglejmo:

Odločitev – cilj

Prva in najpomembnejša stvar pri vsaki stvari za katero se odločamo v življenju je cilj. V kolikor o nečem samo razmišljamo in razglabljamo v stilu, to bi bilo pa dobro, ali pa, to je super za to in ono stvar, a pri tem ne pride do odločitve in postavitve cilja, potem ne bo iz tega nič. Saj z razpredanjem in poizvedovanjem ne moremo spremeniti ničesar. Ko pa se za katerokoli stvar že, odločimo in morda še zavežemo, postavimo cilj, da bomo stvar zares preizkusili na svoji koži, v takšnem in takšnem časovnem obdobju, takrat se stvari začnejo premikati.

Seveda je tudi pri tuširanju s hladno oz. mrzlo vodo povsem enako. Dokler samo razmišljamo, da bi bilo pa to dobro storiti in nič ne naredimo, se tudi nič ne spremeni. Ko pa se ODLOČIMO in med tuširanjem zapremo ventil tople vode in odpremo tistega na drugi strani do konca… Takrat se stvari lahko začnejo dogajati.

Ob tem pa si zastavimo cilj oz. se sami pri sebi zavežemo, da bomo to početje ohranili vsaj 3 tedne (moj predlog) in po tem času pogledali nazaj in ocenili, ali je bila sprememba pozitivna ali ne.

Globoko in sproščeno dihanje

Po tem, ko smo se odločili in zavezali, da bomo na lastni koži preizkusili učinke hladne vode, pa je super, če upoštevamo stvari, ki nam lahko močno olajšajo in polepšajo celotno izkušnjo.

Naravni odziv našega telesa na nenadno izpostavljenost mrzli vodi je zakrčenost in plitvo, ter hitro dihanje. To je odziv, ki ga imamo zapisanega v naši podzavesti in nam pri naši odločitvi ne bo ravno v pomoč, zato bo potrebno zavestno spremeniti odziv na stik z mrzlo vodo.

Meni zelo pomaga, v kolikor začnem z globokim dihanjem že nekaj 10 sekund preden se izpostavim hladni vodi in s tem dihanjem nadaljujem skozi celotno tuširanje in še nekaj 10 sekund po zaključku. Ob tem pa zavestno sprostim tudi mišice, da imam kar se da sproščeno telo. Osredotočenost na dihanje in sproščenost boste morali verjetno ohranjati skozi celotno tuširanje, saj bo podzavest hotela prevzeti nadzor s plitvim dihanjem in zakrčenostjo.

Meni osebno sta ti dve stvari najpomembnejši izmed vseh, s katerimi se bomo danes seznanili.

Prhanje s toplo vodo

Ljudje smo si zelo različni, nekateri v mrzlo jezero ali reko najraje skočijo, drugi potrebujejo za to, da se zmočijo celo večnost in podobno je tudi pod tušem.

Nekateri boste takoj začeli s tuširanjem z mrzlo vodo, drugim pa bo izkušnjo olajšalo predhodnje tuširanje s toplo vodo. Med tem tuširanjem s toplo vodo se koža odzove na vodo in je lahko prehod iz tople na hladno vodo prijetnejši, kot neposreden stik z mrzlo vodo.

Nekateri boste tudi želeli postopno zapirati vročo vodo, tako da se vam bo telo počasi navajalo na hlad vode. Ta taktika je zelo pogosta in nekaterim močno olajša izkušnjo.

Težko je reči katera je najboljša, zato je dobro, v kolikor jih sami preizkusite in začutite kaj vam in vašemu telesu najbolj paše.

Prhanje s hladno vodo po nogah in rokah

Še ena od tehnik, ti olajša prehod na prhanje celotnega telesa s hladno vodo je ta, da si najprej s hladno vodo poškropite noge. Začnete pri gležnjih obeh nog, nato si nogi poškropite do kolen, nato do bokov. Po tem, ko se noge navadijo na mrzlo vodo se preselite na roki. Podobno, kot pri nogah začnete z dlanmi, nadaljujete do komolcev in naprej proti ramenom.

Ko so tudi roke navajene na hlad vode nadaljujete s tuširanjem prek popka in proti prsnemu košu in vratu. Ves ta čas ne pozabite na globoko dihanje in sproščenost. Ko se tudi trebuh sprijazni s hladno vodo, pa se preselite še na hrbet in nato tudi na glavo v kolikor si želite zmočiti tudi lase.

V glavi imejte zavedanje, da je prvih 15-20 sekund najtežjih in da po prvem burnem odzivu telesa in ob tem, da zavestno globoko dihamo in smo kar se da sproščeni, bo panični odziv telesa hitro popustil in tuširanje bo postalo precej bolj prijetno, kot bi si lahko mislili.

Pozitivna miselna naravnanost

Ob tem, da globoko dihamo in smo sproščeni, nam zelo pomaga tudi to, da med tuširanjem mislimo na kaj lepega. Sam velikokrat zaprem oči in se nasmehnem, si v misli prikličem kakšnega od mojih veselih, srečnih trenutkov, se postavim v okolje, kjer mi je lepo, kjer uživam in sem sproščen. Kljub temu, da se morda komu zdi to brezvezna tehnika, pa je ta izredno močna. V kolikor boste prepričali svoje možgane, da vam je lepo, da uživate, potem ste zmagali in ledena voda vam ne bo mogla priti do živega.

Ker pa vam bodo misli ves čas uhajale na to, kako ste bogi, kako trpite, na misel vam bo prišlo, da je dovolj za danes in še in še. Boste morali svoj fokus na dihanje, sproščenost in pozitivne misli vedno znova in znova klicati nazaj. Predvsem prvih nekaj tuširanj bo »borba« precej intenzivna.

Najdite si mentorja ali »buddy-ja«

Ko ste pri neki odločitvi sami in morda celo nimate podpore bližnje okolice je lahko zelo zahtevno. Zato je super, v kolikor si najdete nekoga, ki vas bo spodbujal, vas podpiral in vam dajal motivacijo za nadaljevanje poti proti cilju.

To je lahko nekdo, ki je to pot že prehodil, nekakšen mentor, ali pa »buddy«, ki enako, kot vi šele začenja s tuši pod mrzlo vodo. Gotovo vam je znana moč ekipe. Ko je en člen malo na dnu in v dvomih, morda nima najboljšega dneva, ga moč ekipe dvigne in pomaga pri nadaljevanju. In v kolikor imate »buddyja« je to že ekipa. Če imate možnost, navdušite še koga in skupaj vam bo veliko lažje.

Najljubša glasba

Glasba, ki vas spravi v dobro voljo, ki vam da poleta je tudi ena od stvari, ki vam lahko močno olajša vaše navajanje na mrzle tuše. Predvsem tisti prvi teden, morda 10 dni, ko se bo podzavest še upirala in se boste pred vsakim novim tušem malo smilili sami sebi (nekateri bolj, drugi manj, malokdo pa bo povsem suveren in brez takšnih občutkov).

Predvsem prvi teden, vam bodo misli uhajal na to, da ste malo bogi in podzavest vas bo prepričevala, da danes pa res ni treba, saj si že včeraj in da je tudi topel tuš povsem ok, pa da je to brez veze in še in še izgovorov, vam bo prišlo na misel. S tem ni nič narobe in tak odziv podzavesti imamo praktično vsi. Važno je samo, da ne odnehate in sledite zastavljenemu cilju. Seveda pa poslušajte svoje telo. Predvsem po tem, ko se nazaj segrejete, poslušajte tisti občutek, v kolikor bo tisti občutek v telesu in glavi dober, potem sledite svojemu cilju.

Kako dolgo vztrajati

Človeška podzavest je zares fascinantna in k tej podzavesti spadajo tudi naše navade. Vse navade, ki jih imamo smo jih nekoč uvedli v svoja življenja in danes so nam povsem samoumevne. Strokovnjaki, ki se ukvarjajo s človeško podzavestjo pravijo, da je pri uvajanju novih navad potrebno vztrajati vsaj 21 dni in novo početje bo postalo navada.

Lahko vam povem, da je bilo pri meni ključnih tistih prvih 10 dni. Znotraj tega časa mi je podzavest ves čas servirala takšne in drugačne izgovore. Po nekje 10ih dneh, pa se je to praktično povsem nehalo. Še več, začenjal sem se veseliti hladnih tušev in vedno bolj so mi postajali prijetni. Tudi zgornjih »motilcev« za moj um niti nisem več potreboval. Vse je začelo postajati navada, rutina, moja normalnost.

Verjetno vas tudi zanima, kako dolgo se tuširati? Tudi tu so taktike različne. Nekateri začnejo s 15 sekundnimi tuši, ki jih nato postopoma podaljšujejo do željene dolžine. Nekdo pa se enostavno postavi pod tuš in je pod njem 5 minut. Med temi sem bil tudi sam. Enostavno sem se vprašaj, kaj hudega se mi lahko zgodi, če bom pod mrzlim tušem 5 minut? Odgovor je bil NIČ. Torej sem ostajal pod tušem 5 minut. Ne misliti, da mi je bilo prijetno in vedno lahko. Ni mi bilo. A z opisanimi tehnikami in »motilci«, ter predvsem z odločitvijo in ciljem, prav zares nikoli nisem pomislil, da bi odstopil od začrtane poti.

V kolikor ste radovedni in želite izstopiti iz cone udobja, se podati v hlad vode, vas spodbujam in močno verjamem, da vam ne bo žal, pa tudi če boste vztrajali le nekaj dni. Če ne drugega boste za nekaj časa izstopili iz cone udobja, kar vas bo naredilo boljšega in močnejšega, kot ste bili do sedaj.

Želim vam prijetno prhanje in pojdite Vnaravo!

Peter

Živijo, moje ime je Peter. Že vse življenje sem velik športni entuziast. Navdušen sem predvsem nad športi v naravi, vendar se pogosto znajdem tudi v dvoranah, saj sem tudi trener. Uživam v gibanju, v čudovitih razgledih, lepotah narave, njeni energiji. Skozi leta sem se naučil marsičesa, tako kar se tiče obnašanja v gorah, opreme, telesne priprave, soočanja s takšnimi in drugačnimi nevarnostmi in izzivi... Vse to in še kaj lahko najdete na tej strani.

Nedavni blog